Bunny Ibby: Tak Dihargai...

Entry About Shout Friends Follow D'Board


  • Assalamualaikum to Muslim readers and Hi for a non-muslim Welcome to my blog. !


owner

My Fav

Contact Me

credits
9:59 AM | 0 Cloud(s)
Tak Dihargai...


Assalamualaikum....

Perasaan ini seperti ombak, " Kadang kala pasang kadang kala surut". Hidup ini ada suka ada dukanya. Setiap manusia di bumi Allah ni pasti merasai perasaan tu. Begitu juga saya, dalam tawa ada tangisnya.

Setiap manusia dilahirkan satu perasaan iaitu untuk dicintai dan mencintai. Begitu juga saya. Tapi,bila mengetahui yang cinta kita tak dihargai. Betapa sakitnya kan hati ni. :')


Siang malam menunggu benda yang tak pasti. Hanya mampu berserah pada Ilahi.
Mungkin ada silap kita. Yang kita sendiri tak sedari. Tapi,siapalah kita ni. 

Salah ke kalau besikap jujur ?? Kena bayar ke ? Salah ke kalau bagitau silap dan salah saya ?? Bak kata segelintir kaum adam, " Perempuan ni suka merajuk,tak pernah memahami, dan bla bla bla ". Kenapa perempuan ?? Adakah kaum adam semuanya jenis memahami ? Cool je memanjang ? Yeke ? Bukti sikit.

Iye ! Kami memang tak memahami . Egois . Tapi pernah tak terpikir kenapa kami jadi begini ?? Tepuk dada tanya selera.

*Bebalik kepada kisahku.....

" Mungkin  dia dah jumpa yang lebih baik dekat sana ?? Iye mungkin . Mungkin juga dia tak macam tu ?? Mungkin dia tak serupa macam si dia yang dah lama saya lupakan ?? Atau mungkin perasaan saya sahaja ?? Mungkin betol kata orang, Jangan terlalu berharap pada benda yang tak pasti.  * Aghh ! begitu emosional malam ni.

Mungkin saya yang tak memahami awk ?? Saya minta maaf kalau itu terjadi. Saya tak dapat nak jaga awak dengan sempurna sebab kita belum lagi menjadi pasangan yang halal. Teringin nak jadi macam pasangan lain.  
Tapi saya tau,itu takkan terjadi sebab saya bukan milik awk yang sah lagi. Dan saya tak nak menambah dosa yang sedia ada. 


Kalau awak dah jumpa insan yang lebih baik daripada saya. Yang boleh menjaga awak 24 jam. Tolongla bagi tau. Jangan buat saya rasa macam tak dihargai ??.


                     "     Andai satu saat aku hilang daripada pandanganmu,
                usah kamu mencari aku kerna aku tidak pernah meninggalkanmu.
                           Andai satu saat aku berhenti menghubungimu,
                usah kamu risau kerna aku juga memerlukan waktu untuk diriku.
                           Andai satu saat aku mengalirkan air mataku,
                usah kau mengusap kerna aku ingin membasuh kekecewaan diriku sendiri.  "






0 Comments:


Post a Comment